Dag 5 - Vad är kärlek?

Ja, hur förklarar man vad kärlek är?
Ordet kärlek betyder olika saker för olika människor antar jag. Därför är det väldigt svårt att förklara vad det är.
För mig finns det olika förklaringar vad kärlek är..
En kärlek är den jag känner för mina nära och kära, alltså vänner och föräldrar o så vidare.
En annan kärlek är den jag känner för Anders, en annan kärlek känner jag för Molly och ytterligare en känner jag för hundarna.
För Molly är kärleken den totala. Jag skulle verkligen kunna göra vad som helst för henne. Hur jobbig och trotsig hon än må vara emellanåt så finns det inget jag inte skulle göra för hennes skull.
Det kan man väl kalla den högsta och renaste kärleken.
Man begär verkligen ingenting tillbaka. Villkorslös kärlek helt enkel.
För Anders är det ju kär kärlek om ni fattar.. Han är ju min man liksom! <3
För övriga nära och kära så är det en kärlek att man nästintill gör vad som helst för dom.. Ja, det låter ju skitdumt när jag läser det jag skriver, men förhoppningsvis fattar ni.. haha
För hundarna är det nästan som för Molly, men hon kommer ju självklart först om man säger så.. men hundarna är ju liksom som våra små barn.. Ja, jag vet att dom inte är små, men för mig är dom mina små bebisar.. :-P
Det låter säkert också skitdumt men så är det iaf!
min lilla familj... <3
Ja, så det finns alltså olika förklaringar till vad kärlek är beroende på vem kärleken är riktad till.
I alla fall för mig!!
Annars idag så har jag klippt och slingat syster ysters hår.. Hon klippte mina toppar och så klippte hon lugg på mig igen.. Får se hur länge jag orkar med den den här gången innan hårnålarna åker fram.. haha
Har haft systers troll här i natt och det har inte blivit så mycket sömn så är sjukt trött ikväll.. Så ska verkligen försöka komma i säng skapligt idag.. vilket inte kommer bli så svårt om bara molly vill sova.. Hon slocknade ju en stund på eftermiddagen här så vi får väl se när hon kan tänkas somna..
Nu har jag tjuttrat klart för denna gång!
hej, hopp gummi.... boll... ;-P

Kommentarer
Postat av: Gerd

Det var så sant att det finns så olika kärlek, och tur är väl det, för tänk om vi bara kunde känna en slags kärlek, det vore inte roligt...

Du är så fin min älskade dotter är så stolt över att vara din mamma..

Älskar dig...

Hej hopp..gummi s...p ha ha puss

2010-12-18 @ 22:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0