Trött, men kan inte sova....

Jag på nyårsafton...


Ja, det är mitt problem.. o det är inte bara ikväll, utan det har varit så ganska ofta sista tiden.. Jag är astrött men jag kan bara inte sova.. Behöver semester eller nått. haha..
nej, allvarligt. Vet inte om det är för att jag är sjukt stressad över skolan just nu... Var ju sjuk förra veckan, och mår fortfarande inte helt okej. Därför har jag förra veckans arbete att ta igen nu... :-/ samtidigt ska man då göra denna veckas arbete.. Ja, vi får se hur det går.. Men det känns lite mycket just nu. Dessutom mår inte Molly riktigt bra vilket gör det ännu svårare att koncentrera sig på skolan..
men som sagt.. vi får se hur det går...


Om man kanske skulle ta tag i listan igen nu då..
Dag 8 - Ett ögonblick
Ja, vad ska man ta för ögonblick... Finns ju en del som man kommer ihåg o alltid kommer minnas..

Självklart är ju ett ögonblick som aldrig kommer glömmas bort när Molly föddes.. Men det känns lite för självklart på något sätt..

Hmm... kan ta när vi träffade Bossi första gången.. Det kommer alltid finnas med mig... <3<3
Jag var gravid.. saknade så jäkla mycke att ha hund... satt o kollade på blocket lite när Anders var på jobbet o hittade några omplaceringshundar.. Skickade iväg ett mail till några, men det stannade där... nån var redan såld och någon passade inte oss när det väl kom fram vad det var för hund. En hund som absolut inte tyckte om barn gick ju bort fort som bara den för oss.. Pratade lite mer med Anders om det här med hund.. Efter mycket om o men så sa han att han kunde tänka sig att ha en hund.. Han som var rädd för hundar när jag träffade honom.. hehe..
Kollade vidare på blocket och hittade AnneLie´s annons om Bossi.. Ja, hon hette ju inte så då..
Hon skulle sättas ut på foder och jag skrek på Anders att han skulle komma o titta.. Han tittade och sa att jo men den var söt.. Sen frågade jag hur stor hund han kunde tänka sig att ha.. Han svarade typ goldenstorlek.. Okej sa jag... du kan inte tänka dig något större så läste jag vad det stod på leonberger klubbens hemsida..
Han såg lite skeptisk ut, men sa till sist att självklart så var det inte omöjligt för honom att tänka sig en större hund..
Efter telefonkontakt med AnneLie ett antal gånger var det alltså dags att åka o hälsa på och om allt kändes bra ta med sig lilla Bossi hem.. Vi hade redan då valt ett namn och jag kände redan att om inte AnneLie tycker illa om oss så blir vi med hund idag.. Var överlycklig!
När vi hittat fram till AnneLie´s hus o pratat lite med henne så gick vi upp till övervåningen där Bossi var... sååå söt o sååå go.. satte mig ner o gosade o busade med henne o hon fastnade med tänderna i min läpp piercing.. men jag brydde mig inte för fem öre! Hon var helt underbar och helt perfekt..
Ja, nu vet ni ju att vi tog med henne hem... Hade henne på foder och för ett tag sedan så skrevs hon över på mig. Det ska alltså inte avlas på henne.. Känns faktiskt kanon! O nu har vi ju även Jalle på foder... han är också en helt underbar hund.. min lilla bebis... <3
Jag vill absolut ha fler hundar i framtiden och jag hoppas att AnneLie kommer hålla hennes kennel igång, för jag vill ha hundar ifrån henne. Hon har en sån sund syn på hundar o allt som hör därtill. Hon avlar absolut inte för att tjäna massa pengar på det...
Ja, nu ska jag inte hålla på o dyrka henne mer för tillfället.. haha...
Kanske dags o göra ett försök till att somna igen...
Natti på er mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0