Barnmode?

Sitter o kollar runt lite på nätet och efter ett tag slår det mig att på var och varannan sida, blogg eller reklam, så står det om barnmode.. Jag funderar lite över ordet och kommer fram till att jag HATAR det!
 
Barn är INTE små mannekänger som ska kläs upp! Okej, jag "klär upp" Molly ibland, när vi ska på kalas, eller om hon själv vill ha "finkläder", vilket inte är speciellt ofta eftersom hon inte tycker om strumpbyxor eller leggings. Hon tycker att det kliar på benen av det. Ja, ja.. nu var det inte det jag pratade om, utan ordet barnmode. Iaf, det är klart att det kommer "mode" inom barnkläder o sådär, men jag tycker att det känns så fel med just det ordet.
 
Anledningen till att jag inte gillar just ordet barnmode är ju förmodligen vad jag får för bild när jag hör ordet. Så det är ju självklart olika för alla.. eller det borde det vara.. O jag är ju ingen person som följer modet som jag "borde" göra för att se ut som alla andra o passa in. Jag tar på mig det jag vill, när jag vill. Ska man tex ta modet just nu så tycker jag inte om det! Vet inte hur många gånger sista tiden som jag gått omkring i alla möjliga affärer, men hittar aldrig nått. Kommer nästintill alltid ut från affärerna tomhänt. Det stör mig! För jag skulle behöva lite nya kläder, men tänker ju inte köpa nått bara för att liksom.. nej, det ska vara nått som jag vill ha!
 
Ja, jag är känslig idag. Har sovit alldeles för lite i natt o jag är trött! O saknar maken som bara den!
Nu ska jag slänga mig i soffan tillsammans med lillskrutta o läsa en bok tror jag.. är som sagt trött!! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0